DNEVI DEJAVNOSTI ŠOLSKO LETO 2024/2025
KULTURNI DAN
KULTURNI DAN | CILJI | VODJA, IZVAJALCI | MESEC | OPOMBE, OKVIRNA CENA |
1. RAZRED | ||||
Ogled lutkovne predstave |
Učenec: – zbrano in doživeto posluša in spremlja gled. predstavo, – pozna pravila obnašanja v kulturni ustanovi. |
P. S. Bavdek razrednika, vzgojiteljici |
Po ponudbi | 4 eur + prevoz |
Kamišibaj |
Učenec: – spozna komorno gledališče, njene prvine, zgodovino ter izdela predstavo. |
Mirjam Gazvoda | December | / |
Proslava in delavnice ob kulturnem prazniku |
Učenec: – zbrano sledi kulturni prireditvi, – na različne načine poustvarja na temo praznika 8. februar. |
Anita Jerman | Februar | / |
Zaključna proslava |
Učenec: – sodeluje z nastopom na prireditvi. |
Mirjam Gazvoda | Junij | / |
2. RAZRED | ||||
Ogled lutkovne predstave |
Učenec: – zbrano in doživeto posluša in spremlja gled. predstavo, – pozna pravila obnašanja v kulturni ustanovi. |
P. S. Bavdek razrednika |
Po ponudbi | 4 eur + prevoz |
Kamišibaj |
Učenec: – spozna komorno gledališče, njene prvine, zgodovino ter izdela predstavo. |
R. Ogulin | nov./dec. | / |
Proslava in delavnice ob kulturnem prazniku |
Učenec: – zbrano sledi kulturni prireditvi, – na različne načine poustvarja na temo praznika 8. februar. |
A. Grujić | februar | / |
Zaključna proslava |
Učenec: – sodeluje z nastopom na prireditvi. |
R. Ogulin | junij | / |
3. RAZRED | ||||
Ogled lutkovne predstave |
Učenec: – zbrano in doživeto posluša in spremlja gled. predstavo, – pozna pravila obnašanja v kulturni ustanovi. |
P. S. Bavdek razrednika, vzgojiteljici |
Po ponudbi | 4 eur+ prevoz |
Šola nekoč |
Učenec: – spozna in razlikuje preteklost in sedanjost – pozna pravila vedenja v kulturni ustanovi |
A. Fabić | 11. 2. 2025 | 8 eur + prevoz |
Delavnice ob kulturnem prazniku |
Učenec: – zbrano sledi kulturni prireditvi, – na različne načine poustvarja na temo praznika 8. februar. |
P. S. Bavdek | februar | / |
Glasbena pravljica Peter in volk |
Učenec: – spozna glasbeno pravljico, – se seznani z različnimi instrumenti, – se ustvarjalno izraža. |
P. S. Bavdek | junij | 4 eur |
4. RAZRED | ||||
Prešernove delavnice |
Učenec: – zbrano sledi kulturni prireditvi, – na različne načine poustvarja na temo praznika 8. februar. |
Petra Bukovec | februar | / |
Glasbeno gledališka predstava |
Učenec: – zbrano in doživeto posluša in spremlja gled. predstavo, -pozna pravila obnašanja v kulturni ustanovi. |
Karmen Mandelj | marec | Vstopnina + prevoz |
Likovno pedagoške delavnice |
Učenec: – spozna kulturno ustanovo – galerijo – se preizkusi v novi likovni tehniki |
Petra Bukovec | april | 7 evrov + prevoz |
5. RAZRED | ||||
Balet – Mali princ |
– spozna balet – zbrano sledi baletni predstavi |
Petra Kukman | 11. 3.2025 | |
Gledališka predstava Kit na plaži |
– zbrano sledi gledališki predstavi – pozna bonton v gledališču |
Petra Kukman | ||
Prešerno ustvarjanje |
– na različne načine poustvarja na temo praznika 8. februar – se ustvarjalno izraža |
Petra Kukman | februar | |
KULTURNI DAN |
CILJI |
VODJA, IZVAJALCI |
MESEC |
OPOMBE, OKVIRNA CENA |
6. RAZRED | ||||
Kulturna dediščina domačega kraja |
Učenec: – opiše primere naravne in kulturne dediščine, – na primerih iz krajevne zgodovine opiše pomen ohranjanja kulturne dediščine, – na primerih iz krajevne zgodovine opiše najbolj znane šege in navade, – navede primere domačih obrti in opiše njihove izdelke, – na primerih opiše, katere so tipične slovenske jedi. |
Metka Starešinič, Klavdija Kelher | April, maj 2025 | |
Sinfonični orkester RTV |
Učenci: – spoznavajo vokalno in inštrumentalno glasbo – spoznajo pomembna glasbena dela in moč glasu – krepijo občutek za poslušanje – razvijajo kritično presojo in vrednotenje glasbe – spoznajo glasbene ustanove in orkester – prepoznavajo razvoj glasbene umetnosti in povezanost zgodovine z današnjim časom |
Sara Breznikar | 24.4.2025 | 6€ |
Kit na plaži + Muzej Lojzeta Slaka |
Učenec: – obiskuje kulturne prireditve, – spoznava in upošteva bonton v gledališču, – prepozna prvine gledališke predstave, – razvija zmožnost sprejemanja, razumevanja, doživljanja in vrednotenja umetnostnih besedil, – razvija in ohranja pozitiven odnos do umetnostnih besedil, – razume dramsko dogajanje in odnose med dramskimi osebami, – razvija pozitiven odnos do slovenske kulture in dediščine. |
Sanja Kirn | Po ponudbi | 17 evr + prevoz |
7. RAZRED | ||||
Rastem s kulturo |
Filmska vzgoja: Učenci preko kratkih filmskih zgodb s pomočjo filmske pedagoginje pogovorijo o temah, ki s njim blizu; medvrstniško nasilje, spletno nasilje in socialna omrežja. CILJI: razvijanje strpnosti in empatije.
Rastem s knjigo: Učenci spoznavajo delo v knjižnici, oddelke in gradiva v knjižnici; utrjujejo odnos do branja in literature. |
Dušanka Štamfelj, Sanja Kirn | oktober | 5 evr + prevoz |
CŠOD | Ana K. Markelj, Sandra C. Sepaher | November 2024 | ||
Tolkalni krog |
Učenci: – spoznajo različna tolkala in krepijo občutek za ritem – razvijajo sporazumevanje in komuniciranje v glasbenem jeziku – preko igranja na različna tolkala soustvarjajo glasbo – razvijajo občutek skupnosti in kolegialnosti – krepijo občutek za poslušanje in sporazumevanje – razvijajo ustvarjalnost – prepoznavajo razvoj glasbene umetnosti in povezanost zgodovine z današnjim časom |
Sara Breznikar | April 2025 | 6€ |
8. RAZRED | ||||
Murat in Jose |
Učenci: – spoznajo osnove oponašanja inštrumentov in drugih zvokov z usti in glasom. – se naučijo, kateri so osnovni zvoki, kako sestavimo ritem, kako uporabljamo dihanje – spoznavajo, kako lahko isto besedilo drugače zveni glede na različne ritmične podlage, tempo in tok besed – razvijajo občutek za ritem in verz – razvijajo ustvarjalnost – prepoznavajo razvoj glasbene umetnosti in povezanost zgodovine z današnjim časom |
Sara Breznikar | Marec 2025 | 10€ |
Gledališka predstava Reformatorji na odru + Muzejska zbirka IMV |
Učenec: – razvija zmožnost sprejemanja, razumevanja, doživljanja in vrednotenja umetnostnih besedil, – razvija in ohranja pozitiven odnos do umetnostnih besedil, – obiskuje gledališke predstave, – razume dramsko dogajanje in odnose med dramskimi osebami, – prepozna prvine gledališke predstave, – razvija pozitiven odnos do slovenske kulture, – pridobiva književno znanje; – spozna in se seznani s tehniško dediščino industrije v Novem mestu
|
Sanja Kirn | Po ponudbi | 10 evr + ? + prevoz |
Filmska vzgoja + NEON |
Filmska vzgoja: Učenci preko kratkih filmskih zgodb s pomočjo filmske pedagoginje pogovorijo o temah, ki s njim blizu; medvrstniško nasilje, spletno nasilje in socialna omrežja. Neon: Učenec: – se zaveda svojih pravic, – prepozna vrstniško nasilje, – spoznava vzroke in posledice nasilja, – se uči veščin nenasilne komunikacije, vedenja, – se uči ustrezno odzvati na nasilje, – spozna moč prič, – se uči povedati o izkušnji vrstniškega nasilja, – se uči prispevati k zmanjšanju vrst. nasilja.
|
Sanja Kirn, Ana Markelj Karlič |
Filmska vzgoja 5 evr + prevoz |
|
9. RAZRED | ||||
GML – jazz + Sprehod po Ljubljani (glasbene ustanove) + Planet TV |
Učenci: – spoznajo pomembne glasbene ustanove v Ljubljani – na glasbenih primerih spoznajo razvoj in zgodovino jazza – razumejo vpliv zgodovinskih dogodkov na razvoj glasbene umetnosti – krepijo sposobnost aktivnega poslušanja in poglabljajo estetsko občutljivost – razvijajo kritične presoje in vrednotenja glasbe – razvijajo občutek za sodelovanje in empatijo |
Sara Breznikar | 6.3.2025 | 6€ + prevoz (vlak) |
Gledališka predstava Reformatorji na odru + Dolenjski muzej |
Učenec: – razvija zmožnost sprejemanja, razumevanja, doživljanja in vrednotenja umetnostnih besedil, – razvija in ohranja pozitiven odnos do umetnostnih besedil, – obiskuje gledališke predstave, – razume dramsko dogajanje in odnose med dramskimi osebami, – prepozna prvine gledališke predstave, – razvija pozitiven odnos do slovenske kulture, – pridobiva književno znanje; – spoznava lokalno zgodovino 20. in 21. stoletja. |
Sanja Kirn, Klavdija Kelher |
14 evr + prevoz | |
Raznolikost našega sveta (Filmska vzgoja, Živa knjižnica) |
Filmska vzgoja: Učenci preko kratkih filmskih zgodb s pomočjo filmske pedagoginje pogovorijo o temah, ki s njim blizu; medvrstniško nasilje, spletno nasilje in socialna omrežja. Živa knjižnica: Učenci se spoznajo in pogovorijo s predstavnikom različnih manjšin. CILJI: razvijanje strpnosti in empatije. |
Sanja Kirn, Katja Kek |
Filmska vzgoja: 5 evr + prevoz |
NARAVOSLOVNI DAN
NARAVOSLOVNI DAN | CILJI | VODJA, IZVAJALCI | MESEC | OPOMBE, OKVIRNA CENA |
1. RAZRED | ||||
VSUO |
Učenec: – se spozna z vrstniškim nasiljem in preprečevanjem le tega, – se medvrstniško vključuje in sodeluje pri različnih dejavnostih. |
Anita Jerman | September | / |
Živim zdravo |
Učenec: – se spozna z zdravim načinom življenja. |
Mirjam Gazvoda | April | / |
Zaključna ekskurzija |
Učenec – je športno aktiven, spozna nove kraje in aktivnosti ter sodeluje s sošolci. |
Anita Jerman | Maj | Vstopnina + prevoz |
2. RAZRED | ||||
VSUO |
Učenec: – se spozna z vrstniškim nasiljem in preprečevanjem le tega, – se medvrstniško vključuje in sodeluje pri različnih dejavnostih. |
Aleksandra Grujić | september | / |
Živim zdravo (sistematski pregled) |
Učenec se udeleži preventivnega pregleda pri pediatru ter krepi zdrav način življenja | Aleksandra Grujić | po razporedu | strošek prevoza |
Zaključna ekskurzija | Učenec preživi prijeten dan v naravi, spozna nove vrste živali, sodeluje s sošolci | Robert Ogulin | junij | Vstopnina 7,50 eur + prevoz |
3. RAZRED | ||||
Človeško telo |
Učenec: – ve kako deluje človeško telo, – spozna čutila. |
Andreja Fabić | maj | / |
Življenje ob vodi |
Učenec: – spozna življenje v reki/mlaki – opiše in opazuje živa bitja v okolju – ve, kaj živa bitja potrebujejo za življenje – razlikuje različna življenjska okolja |
Petra S. Bavdek | maj | / |
Ogled kraške jame (Kostanjevica) |
Učenec: – spozna različna življenjska okolja – spozna življenje v jami -se pravilno vede ob obisku podzemne jame. |
Petra S. Bavdek | junij | 4 eur + prevoz |
4. RAZRED | ||||
Veselje z znanostjo |
Učenec: – izvaja različne eksperimente – spozna postopek raziskovanja – načrtuje svoj poskus |
Karmen Mandelj | april | / |
Prirodoslovni muzej |
Učenec: – spozna živalske in rastlinske vrste – aktivno sodeluje v delavnici razvrščanja živih bitij |
Petra Bukovec | maj | 8 evrov + prevoz |
Hiša kranjske čebele in Krška jama |
Učenec: – spozna življenjski prostor čebel – izdela panjsko končnico – ogleda si kraško jamo ter izvir reke Krke |
Karmen Mandelj | junij | 10 evrov + prevoz |
5. RAZRED | ||||
Tehno park |
– spoznava različne oblike energije – aktivno sodeluje na delavnicah |
Petra Kukman | oktober | 12 evrov + prevoz |
Naravoslovni poskusi | – aktivno eksperimentirajo | Petra Kukman | marec | |
Koliščarji | – spoznajo življenje koliščarjev | Petra Kukman | maj | |
NARAVOSLOVNI DAN |
CILJI |
VODJA, IZVAJALCI |
MESEC |
OPOMBE, OKVIRNA CENA |
6. RAZRED | ||||
TRAVNIK, BIOTOPI V ZALOGU |
Učenec: – se seznani z orientacijo v naravi, – spoznava nastanek in zgodovino opekarstva, – opazuje vreme in se seznani z rastlinskim in živalskim svetom na območju glinokopov (poudarek na travniku). |
Sandra Colarič Sepaher, Metka Starešinič, razrednik |
maj/junij 2025 | / |
Zdravstvena sistematika | Učenci poslušajo predavanje o zdravem odraščanju ter opravijo sistematski zdravstveni pregled. | razredniki | ||
Učim se učiti + Varna raba interneta |
Učenci: – spoznavajo učne strategije, – odkrivajo svoje učne navade, prednosti ter pomanjkljivosti, – se učijo načrtovati učenje, ga reflektirati in izboljševati – se učijo osredotočanja na bistvo, parafraziranja ter oblik aktivnega učenja, – spoznavajo pasti spleta, – pridobivajo temeljna znanja in spretnosti, ki jih potrebujejo za učinkovito, varno in odgovorno rabo digitalnih medijev in tehnologije. |
Katja Kek | ||
7. RAZRED | ||||
CŠOD | Učenec spozna okolje in živali v okolici CŠOD | razrednika | November 2024 | |
BIOTOPI V ZALOGU |
Učenec: – se seznani z orientacijo v naravi, – spozna nastanek in zgodovino opekarstva, opazuje vreme in se seznani z rastlinskim in živalskim svetom na območju glinokopov (poudarek na gozdu). |
Metka Starešinič Sandra Colarič Sepaher, razrednik |
Maj /junij 2025 | / |
Eksotične živali (Bioexo) |
Učenec spozna: – različne eksotične živali, – rokovanje z živalmi, – kaj je teraristika, – razliko med akvarijem, terarijem, akvaterarijem. |
Sandra Colarič Sepaher | April 2025 | 5,90€/otroka + 30€ potni stroški |
8. RAZRED |
||||
Zdravstvena sistematika | Učenci poslušajo predavanje o zdravem odraščanju ter opravijo sistematski zdravstveni pregled. | Mateja Drašler | prevoz | |
Živa knjižnica + NEON |
Živa knjižnica: Učenci se spoznajo in pogovorijo s predstavnikom različnih manjšin. CILJI: razvijanje strpnosti in empatije.
Neon: Učenec: – se zaveda svojih pravic, – prepozna vrstniško nasilje, – spoznava vzroke in posledice nasilja, – se uči veščin nenasilne komunikacije, vedenja, – se uči ustrezno odzvati na nasilje, – spozna moč prič, – se uči povedati o izkušnji vrstniškega nasilja, – se uči prispevati k zmanjšanju vrst. nasilja. |
Katja Kek, Sanja Kirn, Ana Markelj Karlič | ||
Banka Slovenije + Ljubljanski grad | Izobraževanje in ozaveščanje o osebnih financah, ključnih ekonomskih konceptih ter o vlogi in delovanju centralne banke. Kako prepoznati ponaredke, razlika med debetno in kreditno kartico, trendi plačevanja. | razrednika | September, oktober | Vstopnina + prevoz |
9. RAZRED | ||||
Vode na Krasu |
Učenec: – s terenskim delom spoznava kraške pojave in kraške vodne vire domače pokrajine. |
Metka Starešinič | Oktober, november 2024 | / |
Priprava na valeto |
Učenec: – pripravi scenarij, za prireditev (vezni tekst, pesmi, glasbene točke…), – sodeluje s sošolci, – pripravi video projekcijo, – posname film. |
Bogdan Burgar | Junij 2025 | |
Tehniški dan, obisk ŠC Novo mesto – kozmetična, kemijska in farmacevtska smer | – učenci spoznajo poklice in aktivno sodelujejo v delavnicah | Katja Kek | November |
TEHNIŠKI DAN
TEHNIŠKI DAN | CILJI | VODJA, IZVAJALCI | MESEC | OPOMBE, OKVIRNA CENA |
1. RAZRED | ||||
Taborniško popoldne |
Učenec: – spozna nekaj taborniških veščin (orientacija, kurjenje ognja, priprava obroka), – se uči samostojnosti, sodelovanja v skupini ter razvija čut do narave in sočloveka. |
Mirjam Gazvoda | Junij | |
Potujemo v preteklost |
Učenec: – znaj razlikovati preteklost in sedanjost v svojem življenju in ve, da je bilo življenje ljudi v preteklosti drugačno, – izdela preprost izdelek |
Anita Jerman | Januar | |
Ustvarjalne delavnice |
Učenec: – ustvarja različne novoletne okraske, pri tem razvija občutek za grafomotoriko, estetiko in natančnost. |
Mirjam Gazvoda | December | |
2. RAZRED | ||||
Dolenjski muzej |
Učenec; – si ogleda stalno razstavo in se udeleži delavnic na temo razstave |
Robert Ogulin | po razporedu | vstopnina 7.50 eur. + prevoz |
Decembrske ustvarjalnice |
Učenec: – ustvarja različne novoletne okraske, pri tem razvija motoriko ter občutek za estetiko in natančnost. |
Aleksandra Grujić | december | / |
Taborniško popoldne |
Učenec: – spozna nekaj taborniških veščin (orientacija, kurjenje ognja, priprava obroka), – se uči samostojnosti, sodelovanja v skupini ter razvija čut do narave in sočloveka. |
Aleksandra Grujić Robert Ogulin |
maj/junij | |
3. RAZRED | ||||
Ustvarjalne delavnice |
Učenec: – spozna različne materiale. – izdela izdelek in se uči ustreznega rokovanja z izbranim materialom. |
Andreja Fabić | december | / |
CŠOD – Dišavna vrečka |
Učenec: – spozna različne zdravilne rastline, – primerja rastline med seboj, – zašije dišavno vrečko |
Petra S. Bavdek | oktober | / |
Izdelava izdelka – ura |
Učenec: – spozna obdelovalne postopke (rezanje, lepljenje, merjenje) – izdelku doda estetsko noto |
Andreja Fabić | marec | / |
4. RAZRED | ||||
1, 2, 3 do spletne varnosti | Učenci spoznajo varno, odgovorno in učinkovito rabo interneta. | Katja Kek | 12. in 13. november 2024 | |
Delavnice VSUO |
Učenec: – se spozna z vrstniškim nasiljem in preprečevanjem le tega, – se medvrstniško vključuje in sodeluje pri različnih dejavnostih. |
Petra Bukovec | oktober | / |
Hiša eksperimentov |
Učenec: – si ogleda in izvede razstavljene eksperimente. – sodeluje pri delavnici. |
Karmen Mandelj | 12. februar | 7 evrov + prevoz |
Ustvarjalne delavnice |
Učenec: – ustvarja okrasno škatlo, pri tem razvija občutek za grafomotoriko, estetiko in natančnost. |
Petra Bukovec | Ustvarjalne delavnice | / |
5. RAZRED | ||||
Kolesarski poligon | – opravi vožnjo na poligonu | Petra Kukman, Polonca Keglovič | september/oktober | |
Kamišibaj |
– spoznajo kamišibaj – razvijajo ustvarjalnost |
Petra Kukman, Polonca Keglovič | marec | |
Mestni muzej Ljubljana | – spoznajo življenje v Emoni | Petra Kukman, Polonca Keglovič | maj | |
Praznik situl |
– spoznajo življenje v železni dobi – aktivno sodelujejo na delavnicah |
Petra Kukman, Polonca Keglovič | junij | |
TEHNIŠKI DAN |
CILJI |
VODJA, IZVAJALCI |
MESEC |
OPOMBE, OKVIRNA CENA |
6. RAZRED | ||||
Ročne spretnosti – papirnata gradiva | Učenci spoznajo obdelovalne postopke papirja (načrtovanje, zarisovanje, merjenje, rezanje, prepogibanje, piljenje, lepljenje…); predvsem rezanje z lepenkarskim (olfa) nožem in na ta način izdelujejo božično-novoletne voščilnice. | D. Pirc, V. Brudar | november/ december | |
Merjenje, merske enote |
Učenec: – pretvarja merske enote in računa z njimi, – spozna ploščinske enote in jih poveže s primeri merjenja v vsakdanjem življenju, – oceni, primerja in meri prostornino z različnimi enotami. |
Bogdana Hočevar | maj | / |
Prazniki na krožniku |
Učenec: – pojasni razliko med pojmoma kulturna in naravna dediščina, – na primerih opiše, katere so tipične slovenske jedi, – primerja način prehranjevanja nekoč in danes, – zna pri svojem delu uporabiti kuharske knjige, recepte, – pripravi pogrinjke za različne priložnosti. |
Tamara Đ. /Klavdija K. | december 2024 | / |
Zaključna ekskurzija – Primorska |
Učenec: – aktivno in sistematično dopolnjuje in poglablja teoretično znanje, ki ga je pridobil med rednim poukom in ga povezuje, ter razvija kritično mišljenje, – razvija odgovoren odnos do naravne in kulturne dediščine, – razvija lep odnos do domovine. |
Razrednika | ||
7. RAZRED | ||||
Space X na domačem pragu |
Učenec: – spoznava nove inovativne tehnologije, – povezuje teoretične učenje s praktičnim preizkušanjem, – se uči delati s tabličnim računalnikom in aplikacijo Realitc Composer |
Katja Kek | 12. in 13. november 2024 | |
Tehniške vsebine v CŠOD | Učenci spoznavajo in razvijajo praktične veščine v času bivanja v CŠOD. | Razrednika | November 2024 | / |
Zaključna ekskurzija- Gorenjska |
Učenec: – spozna naravno in kulturno dediščino Gorenjske, – razvija odgovoren odnos do naravne in kulturne dediščine, – razvija lep odnos do domovine. |
Razrednika | Junij 2025 | Vstopnina, prevoz |
Izdelava izdelkov iz umetnih gradiv |
Učenci iz penjenega PVC izdelujejo vozila na propelerski pogon ter ob izdelavi izdelka nadgrajujejo svoje znanje o elektriki ali iz akrilnega stekla izdelajo stojalo za svinčnik oz. epruveto. Iz polietilenskega (PE) prahu izdelujejo obeske za ključe – termoplast plastično oblikujejo. Delovanje vozila tudi preizkusijo. Spoznajo vse obdelovalne postopke umetnih snovi. |
Gregor Turk / Damir Pirc | februar/marec/april | / |
8. RAZRED | ||||
Svet gibanja – gonila ali ŠC NM (lesarstvo, gradbeništvo, vzgojiteljska) |
Učenci spoznavajo gonila, vrste gonil, strojne elemente za gibanje in predvsem računali prestavna razmerja. Svoje pridobljeni teoretično znanje praktično nadgradijo z izdelavo prevoznega sredstva oz. naprave ali stroja, ki vsebuje različna gonila, gnana ročno ali na elektriko. Delovanje naprav tudi preizkusijo. Velik poudarek bo namenjen tudi reševanju nalog iz NPZ preteklih let, ki vsebujejo gonila in elektriko. |
Damir Pirc | oktober/november |
/
ali
cena prevoza relacije: Vavta vas – Novo mesto – Vavta vas |
Izdelava izdelkov iz kovin. |
Učenci izdelajo izdelek, ki vsebuje kovinske elemente. Spoznajo vse obdelovalne postopke kovin. Samostojno izdelajo načrt za izdelek, tehnično dokumentacijo in sam izdelek. Velik povdarek je na varnosti pri delu. |
Damir Pirc | april, maj, junij | / |
Cerod, vodarna, čistilna naprava |
Učenec: – se seznani s Centrom za ravnanje z odpadki Dolenjske, spozna vodarno in pomen vodooskrbe ter čistilno napravo s poudarkom na trajnostnem razvoju. |
Metka Starešinič | Marec, april 2025 | |
Končna ekskurzija – Štajerska |
Učenec: – aktivno in sistematično dopolnjuje in poglablja teoretično znanje, ki ga je pridobil med rednim poukom in ga povezuje, ter razvija kritično mišljenje, – razvija odgovoren odnos do naravne in kulturne dediščine, – razvija lep odnos do domovine. – spozna različne fizikalne in kemijske pojave in optične iluzije. |
Razrednika | Maj, junij |
Vstopnine Avtobusni prevoz |
9. RAZRED | ||||
Priprava na valeto – generalka |
Učenec: – preizkusi nastop, – pripravi prostor, sceno, ozvočenje … |
Bogdan Burgar, Mateja Drmaž | Junij 2025 | |
Svet elektrike ali ŠC NM (elektro šola) |
Učenci ponovijo in nadgradijo svoje znanje o elektriki in elektrotehniki ter teoretično znanje praktično nadgradijo z izdelavo različnih naprav ter strojev, ki jih poganja elektrika. Delovanje naprav tudi preizkusijo. Velik poudarek bo namenjen tudi reševanju nalog iz NPZ preteklih let, ki vsebujejo elektriko (viri, pridobivanje, ekologija, stikala, vezja, krmiljenje, različni porabniki…). |
Gregor Turk / Damir Pirc |
oktober/november
|
/
ali
cena prevoza relacije: Vavta vas – Novo mesto – Vavta vas
|
Svet energije (GEN-i) + grad Rajhenburg |
Učenec: – spoznava pridobivanje energije, – spozna delovanje jedrske elektrarne, – spozna pridobivanje energije iz obnovljivih virov energije, – izvede poskuse s prikazom različnih oblik energije,
-z različnih perspektiv spoznajo dogajanje na Slovenskem v času druge svetovne vojne,
-s pomočjo razstvanih predmetov dobijo vpogled v problematiko slovenskih izgancev 1941 – 1945,
-prepoznajo okoliščine in posledice komunističnega prevzema oblasti v Jugoslaviji po drugi svetovni vojni. |
Damir Pirc / Klavdija Kelher | Prevoz in vstopnina | |
Rašica – Trubarjeva domačija, Park vojaške zgodovine |
Učenec: – obišče Trubarjevo domačijo, spozna njegovo življenje in delo, – seznani se s pomenom reformacije na Slovenskem – razvija pozitiven odnos do slovenske kulture in zgodovine, – seznani se z vojaško zgodovino na ozemlju Slovenije od antike do osamosvojitve. |
Metka Starešinič | Oktober 2024 | Vstopnina + prevoz |
ŠPORTNI DAN
ŠPORTNI DAN | CILJI | VODJA, IZVAJALCI | MESEC | OPOMBE, OKVIRNA CENA |
1. RAZRED | ||||
Jesenski pohod |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
Anita Jerman | September | / |
Zimski športni dan |
Učenec: -je športno aktiven, – razvija koordinacijo ter vzdržljivost. |
Mirjam Gazvoda | Po dogovoru | (v primeru drsanja: vstopnica + prevoz) |
Spomladanski pohod po mostovih Novega mesta |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
Anita Jerman | Marec/april | Prevoz |
Plavanje |
Učenec: – se prilagaja na vodo. |
Mirjam Gazvoda |
April
|
Vstopnina + prevoz |
Igre brez meja |
Učenec: -razvija timsko delo in medsebojno pomoč, -spoznava športne igre kot obliko aktivnega preživljanja prostega časa in spodbujanje zdravega načina življenja, Preventivno delovanje na področju preprečevanja vrstniškega nasilja. Spodbujanje vrednot: enakopravnost, pravičnost, solidarnost, soodvisnost, učiti se sobivanja, spoštovanje različnosti, sodelovanje in preseganje individualizma. |
Katja Kek | Oktober | / |
2. RAZRED | ||||
Jesenski pohod |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
A. Grujić | september | / |
Igre brez meja |
Učenec: – razvija timsko delo in medsebojno pomoč, – spoznava športne igre kot obliko aktivnega preživljanja prostega časa in spodbujanje zdravega načina življenja, Preventivno delovanje na področju preprečevanja vrstniškega nasilja. |
K. Kek | oktober | / |
Veselje na snegu (zimski športni dan) |
Učenec: – je športno aktiven, – razvija koordinacijo ter vzdržljivost. |
R. Ogulin | po dogovoru z naravo | / |
Spomladanski pohod |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
A. Grujić | / | |
Plavanje |
Učenec: – se prilagaja na vodo. |
R. Ogulin | vstopnina + prevoz | |
3. RAZRED | ||||
Plavanje – CŠOD |
Učenec: – se prilagaja na vodo, – preplava 15 m v izbrani tehniki, – pozna in upošteva varnostna in higienska pravila. |
P.S. Bavdek | oktober | / |
Plavanje – CŠOD |
– se prilagaja na vodo, – preplava 15 m v izbrani tehniki, – pozna in upošteva varnostna in higienska pravila. |
A. Fabić | oktober | / |
Pohod – Vzletišče Peter |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoj |
A. Fabić | september | / |
Pohod – Dolenjske Toplice |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoj |
P.S. Bavdek | maj | / |
Igre na snegu |
Učenec: -je športno aktiven, – razvija koordinacijo ter vzdržljivost. |
A. Fabić | jan | / |
4. RAZRED | ||||
Jesenski pohod – Dolenjske Toplice |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
Petra Bukovec | september | / |
Paraolimpijske igre |
Učenec: – se preizkusi v paraolimpijskih disciplinah. – spozna, da obstajajo športniki, ki so lahko aktivni kljub invalidnosti. |
Katarina Kulovec | 12. 3. 2025 | |
Kegljanje |
Učenec: – spozna in se preizkusi v športni panogi kegljanja. – spozna pravila igre. – pomeri se s svojimi vrstniki. |
Karmen Mandelj | december | Vstopnina + prevoz |
Mini Planica |
Učenec: – se preizkusi v smučarskih skokih – preizkusi svoje koordinacijske sposobnosti in ravnotežne spretnosti. |
Petra Bukovec | januar | 10 evrov |
Atletski troboj |
Učenec: – se preizkusi v treh atletskih disciplinah. – krepi medsebojno sodelovanje, strpnost in sprejemanje drugačnosti, – razvija zdravo tekmovalnost in spoštovanje športnega obnašanja |
Karmen Mandelj | april | / |
5. RAZRED | ||||
Jesenski pohod |
Učenec: – hodi dlje časa z vmesnimi postanki, – pozna osnovno pohodniško opremo in pravila varne hoje. |
Polonca Keglovič, Petra Kukman | september | |
Paraolimpijski dan |
Učenec: – se preizkusi v paraolimpijskih disciplinah. – spozna, da obstajajo športniki, ki so lahko aktivni kljub invalidnosti. |
Katarina Kulovec | 12. 3. 2025 | |
Smučanje |
Učenec: – se uči ali izboljša svojo tehniko smučanja. |
Polonca Keglovič, Petra Kukman | marec | |
Smučanje |
Učenec: – se uči ali izboljša svojo tehniko smučanja. |
Polonca Keglovič, Petra Kukman | marec | |
Plavanje |
Učenec: – opravi preizkus plavanja. |
Bogdan Burgar | maj | |
ŠPORTNI DAN |
CILJI |
VODJA, IZVAJALCI |
MESEC |
OPOMBE, OKVIRNA CENA |
6. RAZRED | ||||
Paraolimpijski dan |
Učenec: – se preizkusi v paraolimpijskih disciplinah. – spozna, da obstajajo športniki, ki so lahko aktivni kljub invalidnosti. |
Katarina Kulovec | 12. 3. 2025 | |
Atletika | Učenec si oblikuje pozitivne vzorce (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti, razvoj zdrave tekmovalnosti in spoštovanja športnega obnašanja – fairplay). | Bogdan Burgar | april | / |
Pohod | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Mateja Drmaž | oktober | / |
Drsanje | Učenec se preiskusi v zimskem športu. Varno drsa. | Bogdan Burgar | februar | Prevoz + vstopnina |
Plavanje | Učenci preplavajo 50 metrov in med plavanjem opravijo nalogo za varnost (usvojijo bronastega delfina) | Mateja Drmaž | april |
Prevoz + vstopnina
|
7. RAZRED | ||||
Pohod | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Mateja Drmaž | oktober | / |
Atletika | Učenec si oblikuje pozitivne vzorce (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti, razvoj zdrave tekmovalnosti in spoštovanja športnega obnašanja – fairplay). | Bogdan Burgar | april | / |
Športni dan v CŠOD | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Sandra Sepaher Colarič, Ana Markelj Karlič | november | / |
Drsanje | Učenec se preiskusi v zimskem športu. Varno drsa. | Bogdan Burgar | februar | Prevoz + vstopnina |
Športni dan v CŠOD | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Sandra Sepaher Colarič, Ana Markelj Karlič | november | / |
8. RAZRED | ||||
Street racket |
Učenci spoznajo nov šport. Učenci znajo ravnati z različnimi športnimi pripomočki. |
Mateja Drmaž | november | |
Atletika | Učenec si oblikuje pozitivne vzorce (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti, razvoj zdrave tekmovalnosti in spoštovanja športnega obnašanja – fairplay). | Bogdan Burgar | september | / |
Pohod | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Mateja Drmaž | oktober | Prevoz |
Drsanje | Učenec se preiskusi v zimskem športu. Varno drsa. | Bogdan Burgar | februar | Prevoz + vstopnina |
Ogled športne tekme | Učenec spozna in izkusi vzdušje vrhunskega športa. | Bogdan Burgar | marec | Prevoz + vstopnina |
9. RAZRED | ||||
Street racket |
Učenci spoznajo nov šport. Učenci znajo ravnati z različnimi športnimi pripomočki. |
Mateja Drmaž | November | |
Atletika | Učenec si oblikuje pozitivne vzorce (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti, razvoj zdrave tekmovalnosti in spoštovanja športnega obnašanja – fairplay). | Bogdan Burgar | september | / |
Pohod | Učenec razume koristnost rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa. | Mateja Drmaž | oktober | Prevoz |
Drsanje | Učenec se preiskusi v zimskem športu. Varno drsa. | Bogdan Burgar | februar | Prevoz + vstopnine |
Zaključna ekskurzija | Učenec je športno aktiven, spozna nove kraje in aktivnosti ter sodeluje s sošolci. | Bogdan Burgar, Mateja Drmaž | junij | Prevoz + vstopnine |